אבחון פסיכודידקטי- אבחון תפקודי למידה השכלה גבוהה

מהם ליקויי למידה?

ליקויי למידה הם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, ילד/ה או מבוגר/ת, בתחומים ספציפיים כמו קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכירה ועוד.
למכון רום ניסיון רב שנים בעריכת אבחוני לקויות למידה עבור סטודנטים הלומדים במוסדות שונים להשכלה כגון האוניברסיטה העברית ,מכינת אוניברסיטת אריאל, המכללה למנהל, מכללת שנקר, מכללת ספיר, מכללת אור יהודה ,המכללה האקדמית אונו,מכלל שערי משפט, מכללת לוינסקי, מכללת דוד ילין, מכללת רום פרט מכינות קדם אקדמאיות,מכינות לבגרות ועוד.

אבחון ליקויי למידה למבוגרים

אבחון ליקויי למידה הינו רב-תחומי (פסיכו-דידקטי), וכולל את התחומים הבאים:

אבחון משכל: פוטנציאל אינטלקטואלי ומבחני כישורים.
אבחון דידקטי: קריאה, כתיבה, חשבון, אנגלית ומודעות פונולוגית.
אבחון נוירופסיכולוגי: קשב, זכירה ולמידה.
אבחון אישיותי: בדיקת התחום הרגשי.

אבחון נמשך כ-6 עד 7 שעות. האבחון נעשה בחלקו באופן קבוצתי, וברובו באופן אינדיבידואלי. כשבועיים לאחר האבחון נערכת שיחת סיכום. כמו כן, יישלח דו"ח מסכם ויינתנו המלצות לשיפור ליקויי למידה והתאמת דרכי ההיבחנות במקרה הצורך.
מטרות נוספות לאבחון והערך המוסף בעריכת אבחון במכון רום
בראייתנו לאבחון יש מטרות נוספות מעבר לקבלת הקלות בבחינות- האבחון הוא גם כלי לחיים.

מהו הערך המוסף של האבחון במכון רום?

היתרון הראשון הוא כי האבחון מספק אבחנה לגבי הקושי אותו הפרט חווה ומזהה את הליקוי לעומת אבחונים אחרים המתמקדים במתן הקלות בלבד.
יתרון נוסף הוא כי האבחון נותן הערכה של היכולת האינטלקטואלית ומספק פרופיל קוגניטיבי של היכולות של הפרט עוצמות וחזקות אל מול הליקויים, האבחון מספק בסיס היכול לשמש לקבלת החלטה מקצועית.
ומספק דרכים להתמודד עם הליקוי מעבר להתאמות.
יתרון נוסף הוא כי אבחון במכון רום כולל שיחת יעוץ נוספת עם פסיכולוג מומחה אשר מטרתה להבין את הקשיים ודרכי ההתמודדות.
למשל במקרים בהם מאובחנת הפרעת קשב וריכוז ניתן לספק סקירה של היתרונות והחסרונות של טיפול תרופתי.

 

שאלות נפוצות
לקות למידה אינה מחלה יותר מכך לכל אדם יש לקויי למידה בתחום מסוים, גם האדם המצליח ביותר בתחום לימוד או מקצוע מסוים יהיה בעל ליקוי בתחום אחר בו הוא אינו עוסק וממנו הוא נמנע, את הליקויים לא ניתן לתקן צריך להיות מודע להם ולדעת כיצד לעקוף אותם
בתור כלל אצבע 10% מהאוכלוסייה, עם זאת קיים מחקר מאוד מקיף שנעשה בקרב 100,00 איש במסגרתו דיווחו כשליש מהתלמידים התקשו בקריאה עצמה, המשמעות היא כי לקות קריאה היא דבר שכיח יותר מהנהוג לחשוב
אבחון דידקטי בודק תפקודי למידה בסיסיים כמו קריאה על כל מרכיביה, כתיבה וכתיב, חשבון בסיסי וכן יכולת התמודדות עם שפה זרה. האבחון הפסיכו דידקטי (היכול להתבצע רק ע"י פסיכולוג מומחה) כולל הערכה אינטלקטואלית ע"י מבחני משכל, מבחנים נוירו פסיכולוגיים לבדיקת תפקודי קשב וריכוז ומבחני אישיות.
אבחון ממוחשב המאפשר בדיקת יעילות טיפול תרופתי כמון ריטלין בבעיות קשב וריכוז
כיום לא מקובלת ההפרדה בין ADD ל ADHD האבחנה בין השניים מבטאת את העובדה כי חלק מהאנשים עם בעיות קשב וריכוז סובלים גם מהיפראקטיביות ואימפולסיביות (ADHD) וחלק אחר הינו בעל נטייה לחולמנות (ADD)
יצירת קשר - אבחון תפקודי למידה
השאר/י פרטיך - ונשמח לחזור אליך בהקדם: