סדנאות

"ללמוד איך ללמוד" – סדנא מרוכזת

סדנא לימודית המסייעת לתלמידים מתקשים וללקויי למידה באמצעות הקניית טכניקות ואסטרטגיות למידה אשר הופכות את הלמידה ליעילה.

מה לומדים בסדנא?

הסדנא המרוכזת כוללת חמישה מפגשים בני שעתיים (סה"כ 10 שעות) והיא כוללת:

  • פיתוח קריאה יעילה: הבחנה בין עיקר לבין טפל, ארגון חומר וכד'.
  • שיפור כתיבה יעילה: מודלים לכתיבת שורות.
  • שיפור יכולת הזכירה: אסטרטגיות לאחסון ולשליפת מידע.
  • לתלמידי תיכון: טכניקות ל "פיצוח: שאלות בגרות.
  • עקרונות לניהול זמן יעיל בתהליך הלמידה ובבחינה עצמה.
סדנא פרטנית להתמודדות עם חרדת בחינות

המושג "חרדת בחינות" מתייחס לסוג מסוים של חרדה המאופיינת בביטויים קוגנטיביים פיסיולוגיים והתנהגותיים במצבים של בחינה והערכה. לעיתים קרובות קיים קשר הדוק בין קיומה של חדרת בחינות לשימוש בהרגלי למידה לא יעילים ולהעדר מיומנויות למידה בסיסיות.

הסדנא עוסקת במתן כלים ללמידה והכרה של חרדת הבחינות, תוך זיהוי מאפייניה האינדיבידואליים, והכרת כלים המאפשרים את ההתמודדות עם החרדה על ידי הפחתת עוצמתה ושליטה בה.

לצורך זיהוי והתוודעות לחרדת הבחינות אנו משתמשים באמצעים חוייתיים-דינמיים, בעוד שעל מנת להתמודד עם החרדה אנו מקנים כלים קוגנטי ביין, התנהגותיים ולימודיים.
הסדנא כוללת 5 מפגשים שבועיים (כשעתיים כל מפגש).

סדנא לקראת לימודים אקדמאיים

מכון רום מזמין אתכם לסדנת אסטרטגיות מרוכזת בה תלמדו איך ללמוד.
אסטרטגיות הלמידה הן הכלים שבהם אנו משתמשים על מנת להבין וללמוד חומר חדש או מיומנות חדשה, לחבר אותם למידע קודם, ולהיזכר בהם בסיטואציה או במקום אחרים.

כיצד מיושמים הקניה ותרגול אסטרטגיות הלמידה במכון רום?
אנו מקיימים סדנא מרוכזת של חמישה מפגשים בני שעתיים כל אחד (סה"כ 10 שעות) הסדנא מתקיימת במסגרת פרטנית (תלמיד ומורה), על מנת שיושם דגש על צרכיו האישיים של כל תלמיד.

הסדנא כוללת:

  • "פיצוח" טקסטים אקדמיים: מיפוי והבנת הטקסט וארגון המידע בדרך שתקל על הזכירה.
  • היכרות עם מודלים שונים של כתיבה אקדמית לצורך כתיבת עבודות במהלך התואר.
  • דרכים להכנה יעילה לבחינות.
  • היכרות עם סוגי שאלות ומספר מודלים לכתיבת תשובות בבחינה.
  • עקרונות לניהול זמן יעיל.
  • הנחיה במציאת אסטרטגיות הלימוד האישיות.
  • הסדנא כוללת יישום האסטרטגיות שנרכשו על חומר הלימוד האישי (אם קיים) שמביא עימו הסטודנט

 

שאלות נפוצות
ב 1880 הוחל באנגליה חוק חינוך חובה ומרגע שכלל האוכלוסייה נדרשה ללמוד קרוא וכתוב התגלה כי יש ילדים המתקשים ללמוד קרוא וכתוב כתוצאה מכך החל מחקר בסוגיה וב 1895 "התגלה" באנגליה הילד הדיסלקטי הראשון
בתמצית "קושי בדברים הקלים" , ליקויי למידה בהם הפרעות קשב וריכוז הם קשיים הממוקדים ברכישה של מיומנויות בסיסיות כמו קריאה, כתיבה וחשבון אשר לרב נרכשות ללא מאמץ רב ע"י מרבית הילדים
יכולות קשב נדרשות בכל תהליך למידה או תעסוקה אדם הסובל מבעיות קשב וריכוז יתקשה למצות את יכולת הלמידה והתעסוקה שלו. אדם אשר לוקה בהפרעת קשב וריכוז מתקשה להתמודד כאשר יש רעש סביבתי, מתקשה לעבוד בתנאים של הספק, מתקשה בארגון עבודתו ומתקשה במטלות רוטיניות
עולם התעסוקה עובר שינויים דרמטיים בעשור האחרון הרבה מקצועות מסורתיים נעלמים לעומת זאת נוצרים תחומי עיסוק שלא הכרנו. עברו הימים בהם אדם יכול היה להסתפק בקריירה אחת אשר תבטיח לו יציבות למשך חייו, האבחון התעסוקתי לפיכך חייב להיות מותאם לשינויים הללו ולמגמות הללו.אדם צריך להיות מסוגל לגלות גמישות ויצירתיות לגבי שינויים תעסוקתיים במהלך חייו.
קיים קשר ישיר בין לקויות למידה ותעסוקה.
תעסוקה מסוימת דורשת יכולות וכישורים ספציפיים למשל קריאה מרובה, התמודדות עם שפה זרה ויכולת ריכוז וקשב.
לקות למידה מפנה אותך באופן טבעי לאותם תחומי תעסוקה המאפשרים לך לא להתמודד ישירות עם הליקוי או לעקוף את הליקוי.
לדוגמא אם יש לך בעיית קשב וריכוז תתקשה להתמודד עם עבודה רוטינית ומשעממת או אם יש לך דיסלקציה תתקשה להתמודד עם תעסוקה הדורשת קריאה מרובה או אם יש לך ליקוי בתפיסה מרחבית תתקשה להתמודד עם עבודה המחייבת הסתמכות על שרטוטים.
יצירת קשר - סדנאות
השאר/י פרטיך - ונשמח לחזור אליך בהקדם: