• טל. 03-751-7806
  • rom-lemida@rom-lemida.co.il
תפריט

אבחון פסיכודידקטי- אבחון תפקודי למידה השכלה גבוהה

אבחון פסיכודידקטי- אבחון תפקודי למידה השכלה גבוהה


מהם ליקויי למידה?


ליקויי למידה הם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, ילד/ה או מבוגר/ת, בתחומים ספציפיים כמו קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכירה ועוד.

למכון רום ניסיון רב שנים בעריכת אבחוני לקויות למידה עבור סטודנטים הלומדים במוסדות שונים להשכלה כגון האוניברסיטה העברית ,מכינת אוניברסיטת אריאל, המכללה למנהל, מכללת שנקר, מכללת ספיר, מכללת אור יהודה ,המכללה האקדמית אונו,מכלל שערי משפט, מכללת לוינסקי, מכללת דוד ילין, מכללת רום פרט מכינות קדם אקדמאיות,מכינות לבגרות ועוד.

אבחון ליקויי למידה למבוגרים אבחון ליקויי למידה הינו רב-תחומי (פסיכו-דידקטי), וכולל את התחומים הבאים:

אבחון משכל: פוטנציאל אינטלקטואלי ומבחני כישורים.
אבחון דידקטי: קריאה, כתיבה, חשבון, אנגלית ומודעות פונולוגית.
אבחון נוירופסיכולוגי: קשב, זכירה ולמידה.
אבחון אישיותי: בדיקת התחום הרגשי.

אבחון נמשך כ-6 עד 7 שעות. האבחון נעשה בחלקו באופן קבוצתי, וברובו באופן אינדיבידואלי.
כשבועיים לאחר האבחון נערכת שיחת סיכום. כמו כן, יישלח דו"ח מסכם ויינתנו המלצות לשיפור ליקויי למידה והתאמת דרכי ההיבחנות במקרה הצורך.
מטרות נוספות לאבחון והערך המוסף בעריכת אבחון במכון רום בראייתנו לאבחון יש מטרות נוספות מעבר לקבלת הקלות בבחינות- האבחון הוא גם כלי לחיים.

מהו הערך המוסף של האבחון במכון רום?

היתרון הראשון הוא כי האבחון מספק אבחנה לגבי הקושי אותו הפרט חווה ומזהה את הליקוי לעומת אבחונים אחרים המתמקדים במתן הקלות בלבד.
יתרון נוסף הוא כי האבחון נותן הערכה של היכולת האינטלקטואלית ומספק פרופיל קוגניטיבי של היכולות של הפרט עוצמות וחזקות אל מול הליקויים, האבחון מספק בסיס היכול לשמש לקבלת החלטה מקצועית. ומספק דרכים להתמודד עם הליקוי מעבר להתאמות.
יתרון נוסף הוא כי אבחון במכון רום כולל שיחת יעוץ נוספת עם פסיכולוג מומחה אשר מטרתה להבין את הקשיים ודרכי ההתמודדות. למשל במקרים בהם מאובחנת הפרעת קשב וריכוז ניתן לספק סקירה של היתרונות והחסרונות של טיפול תרופתי.

הרשמה לקבלת מאמרים ועדכונים